Už dávno neplatí, že nábytok do kancelárie má byť len strohý a fádny. Opak je pravdou. Mal by odrážať vašu osobnosť a aj štýl vašej práce. Na aké praktické doplnky nezabudnúť a aké sú aktuálne trendy v ekologickej a udržateľnej kancelárií, vám poradíme v niekoľkých rýchlych typoch Nech sa páči, inšpirujte sa.
Kancelária vs home-office: Aký kancelársky nábytok?
Koronakríza vážne zamávala každou oblasťou nášho života, ale nielen negatívne. Naopak. Priniesla aj pár pozitív. Napríklad urýchlila možnosti prepájania digitálneho sveta a práce v pohodlí domova. Home-office sa stal realitou posledných rokov.
Mimochodom viaceré výskumy ukázali, že efektivita zamestnancov je niekoľkonásobne vyššia, keď pracujú z domu než z kancelárie.
Aby však išla práca ako po masle, potrebujete mať svoju domácu kanceláriu zariadenú tak, aby podnietila vašu výkonnosť, efektivitu a ak máte tvorivé zamestnanie, tak aj kreativitu.
Súlad medzi praktickým a tvorivým nie je žiadna veda
Tip č. 1: Kancelársky nábytok má svoje špecifiká, ale ak hľadáte základnú zostavu nábytku, tak by ste nemali zabudnúť na tieto časti:
- pohodlný a veľký stôl
- kvalitná stolička, ktorá podporí správne sedenie a je navyše aj pohodlná
- veľká skriňa na uskladnenie šanónov a dôležitých dokumentov
- praktické komody so šuplíkmi a organizérmi
- na stenách by nemali chýbať ani police či poličky. Hotovo. Presne taká je najzákladnejšia zostava kancelárskeho nábytku.
Kráľom kancelárie je kancelársky stôl
Najviac pracovného času trávime práve za pracovným stolom. Mal by byť nielen praktický, ale aj pohodlný. Najoptimálnejšia výška pracovného stola je zhruba 70-80 cm. Rovnako dôležitý je aj priestor medzi stolom a stoličkou. Ideálny pomer je do 25 cm.
O veľkosti stola, respv. jeho pracovnej dosky by sme mohli diskutovať, pretože každý má iné preferencie. Faktom ale je, že pracovná doska by mala mať minimálny rozmer 70×140 cm. Ak uprednostnite pohodlie a potrebujete väčší priestor, ideálny je tvar stola do „elka“, kde pohodlne môžete umiestniť aj tlačiareň. Dĺžka pracovnej dosky by mala byť v tomto prípade aspoň 200 cm.
Tip č. 2: Vybavenie a dizajn vašej kancelárie by ste tiež nemali podceniť. Trendy sa menia každý rok, ale pri zariaďovaní vlastnej kancelárie, alebo pre zamestnancov, je dobré pamätať na niekoľko pravidiel:
- Majte dostatok zasadacích miestností, ale aj miesta pre telefonovanie a coworking.
- Dbajte na dostatok skriniek na uloženie vecí.
- Myslite aj na vytvorenie open space a miest pre relax a zábavu – relax zóny, kaviareň, game room.
Prečo je to také dôležité? Lebo takéto vybavenie a dizajn kancelárie pomáha zvýšiť nielen efektivitu zamestnancov, ale zvyšuje aj ich celkovú spokojnosť. Prispieva to tiež ku kreativite a vzájomnej spolupráci medzi kolegami. Vlastne moment. Ešte jeden prínos tu je. Je to prevencia pred syndrómom vyhorenia a to predsa už stojí za zváženie.
Aj kancelársky nábytok môže byť udržateľný a ekologický
Veľa sa dnes hovorí o udržateľnosti a tzv. „zelených“ kanceláriách. O čo vlastne ide?
V princípe to znamená, že kanceláriu zariadite napríklad recyklovateľným nábytkom, uprednostníte materiály s veľkým podielom recyklácie, pri osvetlení zvolíte úspornejšie led osvetlenie a namiesto klasického, niekedy bezhlavého tlačenia na kancelársky papier, skúsite začať z tzv. bezpapierovou politikou.
Ide o to, že namiesto klasického tlačenia v papierovej podobe, materiály radšej digitalizujete. Výhody sú nesporné. Ušetríte nielen čas pri tlačení, ale aj peniaze na nový kancelársky papier a toner do tlačiarne. Je to nielen ekologické, ale aj ekonomické riešenie.
Zatúžili ste po originálnom kúsku do svojej kancelárie, alebo potrebujete pomôcť s nadizajnovaním celej kancelárie?
Pre Lignis to nie je žiaden problém. Čo vám navrhneme, to vám aj vyrobíme a namontujeme. Stačí prísť a povedať nám o vašej predstave. Radi vás u nás uvidíme.